Jdi na obsah Jdi na menu

Posouzení kvality provozování a správy zdravotnického zařízení

V některých zdravotnických zařízeních si lékařský management neuvědomuje, že při posuzování a hodnocení jejich zařízení a jimi poskytované péče není ze strany pacientů hodnocen pouze proces léčby a její výsledky. Mnoho studií ukazuje, že na subjektivní pocit pacientů z poskytované péče má vliv mnoho dalších faktorů, které přímo nesouvisí s medicínou.  Jedná se např. o prostředí interiéru i exteriéru, přívětivost personálu a komunikace s pacientem, čistota, strava a další.

V některých zdravotnických zařízeních si lékařský management neuvědomuje, že při  posuzování a hodnocení jejich zařízení a jimi poskytované péče není ze strany pacientů hodnocen pouze proces léčby a její výsledky. Mnoho studií ukazuje, že na subjektivní pocit pacientů z poskytované péče má vliv mnoho dalších faktorů, které přímo nesouvisí s medicínou.  Jedná se např. o prostředí interiéru i exteriéru, přívětivost personálu a komunikace s pacientem, čistota, strava a další. 

 

Já jsem schopen po dohodě s vedením zařízení jednoduchou a ne drahou formou poskytnout externí a nezávislý pohled na tyto aspekty.

 

Současně nabízím i posouzení úrovně procesů technické správy zdravotnických pracovišť, budov i vybavení. Zde se metodicky posuzuje zejména procesní správnost provádění všech předepsaných úkonů dle české legislativy. I tyto činnosti mají velký vliv na kvalitu poskytované péče hlavně z hlediska bezpečnosti a hygieny.

 

Závěry a doporučení z obou těchto doporučení mohou managementu přispět ke zlepšení stavu zařízení a jeho vnímání ze strany veřejnosti.